Turist i min egen stad...

Idag var jag inne i den stora staden... igen. Skulle utföra några ärenden. Efter detta gick jag och Martina, min sambo, till Språkcaféet. Detta ligger i utkanten av Rosenlund där Kungsgatan kommer ner. Väldigt mysigt ställe. Så när vi går in och skall beställa så säger killen i kassan, samtidigt som han pekar på sin namnskylt, "jag kan dessa språken". På namnskylten var det flaggor från Tyskland, Spanien, England och ett land till som jag inte kommer ihåg. Så vi fick beställa mat på engelska mitt i centrala Göteborg, lite roligt faktiskt. Inte nog med det, som överallt annars i övriga Europa, fick jag gå till kassan och påminna dem om min mat då de "inte hade uppfattat beställningen" . Så idag kände jag mig för första gången som en turist i min egen hemstad mitt på kontinenten.... ;)

Här är dagens bilder. Skriv gärna några rader om vad ni tycker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0