Mer gatumusik åt Göteborgarna

I onsdags infördes ett nytt förbud i Göteborgs innerstad mot gatumusik mellan vissa tiderpå dagen. Usch och fy tycker jag.
Men några fiffiga gatumusikanter drog till med storprotest mot detta och hela stan fylldes av musik.
Jag var inne och skådade denna gatufest med kameran och fastnade på Östra Larmgatan vid Kompassen vid ett bluesband som var helt klart det bästa gatubandet. Till och från anslöt förbipasserande musiker och hängde på i gunget.
Tidvis var där också mycket publik.
Tycker det är väldigt tråkigt om man skall lösa "problemet" på detta sätt. Det är ju det här som får stan att leva. Och jag vill mer än gärna välkomna andra musiker från hela världen till stan för att lira skön musik.
"Polisen" var också på stan för att bötfälla ilegala musiker (!!!!)
Här är lite sköna bilder 

Peace // JD




You may not, under any circumstance, use these pictures without my permission.

Kommentarer
Postat av: gunnar

hej!

vilka goa bilder! jag undrar om man skulle kunna få tag i dessa bilder på nåt sätt. jag var nämligen med och lirade i gänget på harry hjörnes plats. skulle inte du kunna mejla dem till mig eller nåt?



kul att hängde runt och fotade & diggade! grymt!



mvh

Gunnar Jansson

2009-07-03 @ 17:57:01
Postat av: emanuel

grymt!

väldigt snygga kort..

vi ses på gatan i sommar!



/ Emanuel

2009-07-03 @ 20:27:25
Postat av: Christoffer

Jättefina bilder!!! Jag var med i bandet så det här är jättekul!!

2009-07-07 @ 23:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0